Az Európa Bajnokság hatása az internetes rendelésekben is megjelenik

2016. június 1.

A foci EB felpörgeti a tévék online értékesítését

Az Európa Bajnokság körüli szurkolói láz pozitívan hat a műszaki cikkek online értékesítésének alakulására, egyben növeli az ár-összehasonlító oldalak forgalmát is – derül ki az Árukereső.hu májusban készített kutatásának eredményeiből.

Nézettség és technikai feltételek

Az Árukereső.hu által készített kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 83%-a idén nyáron biztosan nézni fogja a labdarúgó Európa Bajnokság mérkőzéseit. A kutatásban résztvevő szurkolók táborát 2:1 arányban a férfiak fogják erősíteni.

A közvetített mérkőzéseket a szurkolók többnyire az otthonukból, TV készülékről követik majd. A drukkerek 64%-a már most is rendelkezik HD képességű televízióval, de 30%-uknak még nincs HD csatornákat tartalmazó előfizetése. A HD készülékkel rendelkezők közel 10%-a nem rendelkezik HD csatornával. Ők kimondottan az EB egy hónapos időtartama miatt sem tervezik a meglévő előfizetésüket módosítani vagy a jelenlegi szolgáltatójukat leváltani.

4

Az EB meghozza a vásárlási kedvet – a tévéhez

A kitöltők 17%-a jelezte, hogy kifejezetten az EB miatt tervez új TV készüléket beszerezni. A vásárlási szándékot erősíti az EB-hez köthető promóciós ajánlatok várható dömpingje, emellett az egy hónapon át tartó bajnokság jó indok arra is, hogy a régi, esetleg már rosszabb minőségű készüléküket újra cseréljék le a szurkolók.

3

A válaszadó szurkolók az egyébként standard méretnek számító 80 cm képátlójú TV-k helyett a jobb élmény érdekében a 100 cm-es vagy annál nagyobb TV-ket preferálják. A TV vásárlást tervezők 61%-a ekkora, vagy ennél nagyobb képernyőjű készüléket tervez vásárolni.

A termékek közötti döntést a készülékek eltérő adottságai még inkább befolyásolják. A vásárlást tervezők döntését a készülék funkcióin túl az ár-érték arány fogja döntően meghatározni, vagyis, hogy a lehető legkedvezményesebb ajánlattal, a lehető legjobb minőségű termékhez jussanak. A kiválasztott termék minősége azonban még az akciók során elérhető kedvezmény mértékénél, valamint a végső árnál is fontosabb választási tényező lesz.

A vásárlási kedv nagyobb mint az arra fordítható összeg

Az Európa Bajnokság tehát láthatóan jó indok új műszaki cikk beszerzésére, azonban a finanszírozást legalább minden 4. vásárlást tervező szurkoló előreláthatóan nem tudja majd teljes egészében saját forrásból kifizetni. A műszaki cikkek beszerzését tervezők 11%-a várhatóan tejes egészében áruhitelből fogja finanszírozni a vásárlást, míg 15%-uk meglévő forrásait egészíti ki ezzel a megoldással.

MIlyen forrásból vásárol

Az EB átrajzolja a műszaki cikkek netes rendelésének ritmusát

Az EB hatására a 2. negyedévben várhatóan jelentősen megugrik a műszaki cikkek internetes rendelése. Éves szinten azonban ez nem jelenti azt, hogy nagyságrendileg több TV-t vásárolnak majd interneten, sokkal inkább az éves beszerzések időbeli eltolása, azaz az EB előtti/alatti időszakra vonatkozó átcsoportosítása lesz jellemző.

A kifejezetten az EB miatt vásárlást tervező válaszadók 60%-a webáruházban tervezi beszerezni a kiválasztott műszaki cikkeket. Azonban míg a webes vásárlók mindössze 40%-a tájékozódik a vásárlás előtt hagyományos boltban, addig a várhatóan hagyományos boltban vásárlók közel 80%-a tájékozódik majd az internetről vásárlás előtt.

A kutatásról
A felmérés egy nyereményjátékkal egybekötött kérdőív kitöltésével, online lekérdezéssel valósult meg 2016 májusában. A nem reprezentatív kutatás adatfelvételének célcsoportja elsősorban az Árukereső.hu oldalát ismerő aktív internetezők, másodsorban a Facebook-ot aktívan használók köre volt. Az adatfelvétel módjából és az elért célközönségből adódóan a kutatás annak a kérdésnek a vizsgálatára épült, hogy a közelgő sportesemények hatással vannak-e a szórakoztató elektronikai termékek vásárlására az aktív internetezők körében. Aktív internetező alatt azt a közönséget értjük, akik napi rendszerességgel használják az internetet.

Az Árukereső.hu-ról

Az Árukereső.hu Magyarország piacvezető ár-összehasonlító oldala, egyben online vásárlási kalauza, amely 2004 óta több millió vásárlásban segítette már a felhasználókat és a boltokat. Látogatói jelenleg több mint 1900 webáruház, 6,3 millió terméke közül válogathatnak az oldalon.

Az Árukereső.hu küldetése, hogy összegyűjtsön és könnyen összehasonlíthatóvá tegyen termékeket és árakat, melyek közül a jövőbeni vásárló a számára fontos szempontok alapján egyszerűen és gyorsan választhatja ki a neki legkedvezőbb ajánlatot. Céljuk, hogy szolgáltatásaik folyamatos fejlesztésével és kiegészítő szolgáltatásaik révén fokozzák a vásárlási élményt és megkönnyítsék a döntéshozatalt, ezzel népszerűsítve a gazdaságos és környezetbarát internetes vásárlást.

További információ:

Varga Anita
Marketing munkatárs
Árukereső.hu

E-mail: varga.anita@arukereso.com

foci-eb-2016