Internetes vásárlás mobileszközökről – Összefoglaló a 2011-es trendekről

2011. július 12.

Internetes vásárlás mobileszközökről – Összefoglaló a 2011-es trendekről
25%-kal nőtt a mobileszközökről vásárlók aránya

2011-ben a mobileszközről kezdeményezett internetes vásárlás olyan ütemben növekedett, hogy áprilisra egy hétvégén már majdnem elérte a vásárlási volumen a tavalyi csúcsát jelentő karácsony előtti napokét. Mára az összes mobilos online árucikk keresés meghaladta a teljes érdeklődés 1,5%-át – derül ki az Árukereső.hu piacvezető árösszehasonlító oldal szakértőinek kutatásából. A mobileszközről árucikket keresők aránya kb. 25%-kal nőtt az első negyedévben, ami azt mutatja, hogy, szignifikánsan többen használják a mobileszközeiket a vásárláshoz, mint a tavalyi év negyedik negyedévében.

Magyarországon elterjedt szokás mobiltelefonnal parkolásért fizetni, vagy autópályamatricát vásárolni , de egyre közkedveltebb, hogy okostelefonokról, táblagépekről, vagy más mobileszközről intézünk hagyományos internetes vásárlást is, legyen szó akár karácsonyi ajándékokról, akár fűnyíróról.

A magyar mobileszközről indított vásárlások adatai elemezve az Árukereső.hu szakértői legfrissebb kutatásukban megállapították, hogy 2011-ben a mobilról vásárlók kb. harmada használ iPhone-t, és szintén harmada Androidos telefont. Ezeket követi az iPad 12%-kal és a Symbian eszközök kb. 8%-kal. Az mobileszközös e-kereskedelem közel 90%-a ebből a négy eszközből származik.

A teljes mobilvásárlás piac növekedett, az Android hamarosan beelőzheti az iPhone-t
A mobileszközről árucikket keresők aránya kb. 25%-kal nőtt az első negyedévben, ami azt mutatja, hogy a tavaly év végi nagyon rövid szezonális hatás (karácsony) ellenére szignifikánsan többen használják mára mobileszközeiket a tudatos vásárláshoz, mint a tavalyi év negyedik negyedévében.
Látható, hogy a decemberi csúcsot követően az év elején nagyjából egyenletes az iPhone-ról kezdeményezett vásárlások aránya, áprilisiban tapasztalható egy enyhe emelkedés.
Az elmúlt két hónapban határozottan elkezdett növekedni az Andoridos eszközökről vásárlók aránya, úgy tűnik, hogy a tudatos vevők között az Android gyorsabb növekedést produkál, napi szinten néha már le is győzi az iPhone-t.
A divatos táblagépek esetében látható, hogy áprilisban szépen növekedni kezdett az iPad használata is. Bár abszolút értékben kevesebb ember választ rajta összesen webshopot, de forgalmi aránya gyorsabban nő mint az iPhone-é. A konkrét vásárlások esetében is fordított a kép: iPadről arányaiban többen kattintanak vásárlást kezdeményezve egy bolt oldalára mint iPhone-ról vagy Androidos telefonról.

Az egy napos csúszás
Egy napos csúszás vehető észre a hagyományos számítógépes, illetve a mobileszközös vásárlási csúcs között minden héten az Árukereső.hu tapasztalatai szerint. A számítógépes csúcs hétfőn van, mivel asztali gépet, vagy notebookot jóval többen használnak internetes vásárlásra, mint mobil eszközt, valamint hétfőn munkahelyről, munkaidőben általában sokan vásárolnak. A mobilos internetes árukeresési csúcs viszont vasárnap van, hisz az emberek kevesebb időt töltenek otthon a gép előtt, ha pedig úton vannak akkor gyorsan leellenőrzik az információkat, összehasonlítják az árakat, vagy megrendelnek árucikkeket.

Magukat az eszközöket is egyre többen választják
Az Androidos telefonokat és iPhone-okat nagyságrendileg ugyanannyian keresik az árukereső oldalakon. Magyarországon az Anroidos okostelefonok iránti kereslet érdemben decemberben ugrott meg, jelenleg lassan növekszik.

Módszertani háttér:
Az Árukereső.hu Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala, ahol havonta közel kétmillió felhasználó keresgél a 730 webshop 1,4 millió terméke között. A vásárlók viselkedését vizsgálva az Árukereső.hu szakemberei folyamatosan követik, hogy milyen piaci trendek, vásárlói preferenciák jelennek meg a magyar e-kereskedelemben.

A teljes közlemény PDF-ben