Minőségi szolgáltatásoktól fejlődik az e-kereskedelmi piac

2012. február 28.

Évről évre növekszik a hazai e-kereskedelem forgalma, egyre több webáruház nyílik és folyamatosan nő az interneten vásárolók száma is. Az Árukereső.hu piacvezető árösszehasonlító oldal a magyar internetes kereskedelemben elsőként vezet most be olyan szolgáltatásokat, melyek a magyar vásárlók számára új, informatív és egyedülálló támogatást adnak a vásárlási folyamat során. A fejlesztések célja az volt, hogy a vevők és érdeklődők döntéseikhez még több releváns információt kapjanak.

Az e-kereskedelem további fejlődéséhez elhanyagolhatatlan, hogy a vásárló nagyobb biztonságban érezze magát és minél több hasznos információ álljon rendelkezésére a válogatás, a vásárlási döntések során. Az új fejlesztéseknek köszönhetően a piacvezető árösszehasonlító oldalain látszani fog, hogy mennyibe kerül egy termék házhozszállítása. Rengeteg vásárlónak okozott gondot, hogy ugyan megtalálta a legjobb árat, de nehezen tudta kinyomozni a pontos kiszállítási díjat. A boltok árai mellett most látható lesz, hogy melyik mennyiért szállítja ki a terméket. A fejlesztések miatt sok, eddig bizonytalan vásárló dönthet az internetes vásárlás mellett, mert valós igényükre kapnak megbízható választ.
A kiszállítási információkon túl kibővült a webshopokról megjelenő többi tudnivaló is. Az Árukereső.hu-n megjelenő áruházak az oldalon mostantól térképen is megmutathatják áruházaik, átvételi pontjaik, raktáruk pontos helyét, így a vásárló jól láthatja, hogy hol tudja átvenni az árut, ha nem kér házhozszállítást. Sok vevő számára meghatározó segítség ez, hiszen így tudnak megbizonyosodni róla, hogy az adott bolt tényleg útba esik, meddig van nyitva, hogyan tud fizetni, stb. A résztvevő boltok forgalma is növekedni fog az újítást követően, hisz a megfelelő adatokat megadó boltok több vásárlót fognak tudni elérni.

A jelenleg legismertebb e-kereskedelmi minőségbiztosítási rendszert az Árukereső.hu vezette be néhány éve. A zárt rendszerben a webáruházakban valóban vásárló internetezők a vásárlást követően kitöltenek egy kérdőívet, melyben minősítik a vásárlás folyamatát, a kiszolgálást, a fizetést, a kiszállítást, stb. A programban részt vevő boltok a minősítést naponta elveszíthetik, ha a vevők rossz a tapasztalatokról számolnak be vásárlásaikat követően, vagy nem gyűlik össze megfelelő számú visszajelzés. Mostantól a Megbízható Bolt minősítésüket a hazai boltok egy widget segítségével saját oldalukon, közvetlenül is megmutathatják vásárlóiknak.
Palocsay Géza, az Árukereső.hu operatív igazgatója szerint „Hasonlóan a korábbi fejlesztésekhez, az új szolgáltatások is a teljes magyar e-kereskedelmet hivatottak serkenteni, hisz a fogyasztó megelégedettségének, bizalmának és biztonságának növelése egyre szélesebb rétegek számára, egyre több termékkategóriában nyitja meg az utat az internetes vásárláshoz.” Az Árukereső.hu közel ezer aktív partneráruházát segíti abban, hogy azok minőségi szolgáltatásait, termék- és boltinformációit mára csaknem havi kétmillió látogatójával osztja meg.

A teljes közlemény PDF-ben