Miért éri meg csatlakozni az Árukereső Marketplace-hez?

2023. July 24.

Az Árukereső Marketplace lehetővé teszi, hogy a fogyasztók közvetlenül vásároljanak termékeket az Árukereső felületéről, így nem kell átkattintani a különböző boltok oldalaira. Az innovatív háttértámogatás és a cross border stratégia még vonzóbbá teszi a csatlakozást. A szolgáltatás láthatóan a legalacsonyabb jutalékkal üzemel a magyar piacon, hozzáállása márkabarát, és több szempontból is előnyösen segíti az üzleteket abban, hogy eljuttassák termékeiket ügyfeleiknek. A transzparens árlista pedig megkönnyíti a partnerek eligazodását.

Az Árukereső.hu-n átlagosan 20 millió oldalletöltést generálnak havonta az érdeklődők. Az ide látogatók 40 százaléka úgy érkezik az oldalra, hogy már pontosan tudja mit szeretne vásárolni, és azt a lehető legjobb árért megkapni. 36 százalékuk viszont a vásárlás előtt szeretne ötleteket, inspirációkat gyűjteni. Összességében ez azt jelenti, hogy az ide látogatók több mint háromnegyede vásárlási szándékkal érkezik az oldalra – akiket az Árukereső.hu Marketplace felületén közvetlenül is kiszolgálnak. Egy tavalyi Mastercard kutatás szerint a fogyasztók 27 százaléka korábban azért nem fejezte be a vásárlási folyamatot, mert nem voltak elmentve a kártyaadatai és/vagy nem tudta, vagy nem akarta újra megadni őket. Az Árukereső.hu erre reagált: az oldalon már lehetőség van a kártyaadatok mentésére, ezzel is gördülékenyebbé téve a vásárlási folyamatot.

“Ez csak egy fejlesztés azon kezdeményezések közül, amelyekkel kiszolgáljuk a partnereink és a vásárlóink igényeit” – mondja Csuppor Krisztián, az Árukereső és a Heureka Group Marketplace területének vezetője. Hozzátette: “további újdonságok, például  a piactérbe integrált bankkártyás fizetés, amellyel szignifikánsan csökkenthető az át nem vett rendelések mennyisége, valamint a platformhoz kapcsolódó API hívások folyamatos fejlesztése. Az egyszeri manuális beállítást igénylő API kapcsolattal automatikusan eljutnak az adatok a partner webshopokhoz annak érdekében, hogy valós időben ellenőrizhessék a készleteiket és termékeik árait, vagy akár a megrendelések státuszát”.

A csatlakozás ráadásul teljesen ingyenes: nincs előfizetési díj, ahogy tranzakciós vagy havi díjak sem, és rejtett költségekre sem kell számítani. A partnerek kizárólag a megvalósult vásárlások után fizetnek jutalékot, ami a hazai piacon a legalacsonyabb: kategóriától függően csak 2-8 százalék között mozog. Érdemes tehát összevetni a PPC hirdetések költségeivel, ahol a kattintások után kell fizetnie az ügyfeleknek. A Marketplace mindezek mellett részletes riportokkal is segíti a partnereit.

Marketplace segít a brandépítésben is. „A rendelési folyamat során több alkalommal is kiemeljük az eladó logóját, hogy a vásárlóban még inkább megmaradjon a webshop márkaneve” – hangsúlyozza Csuppor Krisztián, aki szerint számukra az elégedett és hosszútávú kapcsolatban érdekelt partnerek legalább annyira fontosak, mint az elégedett és visszatérő vásárlók.

Az Árukereső.hu nem versenytárs, hanem egy független vásárlási tanácsadó: még a legnépszerűbb termékekből sem épít raktárkészletet, csupán segít az értékesítésben. A beszerzés végig a partnercégek kezében marad. Az Árukereső ráadásul cégcsoport szinten olyan tárgyalási pozíciót tud elérni, amelyre a webshopoknak külön-külön nem volna reális esélyük. Ezek az előnyök sokszorozódhatnak, mivel a Heuréka Grouphoz tartozó Árukereső.hu a határokon túlra is kiterjeszti a piacterét. A jelenlegi 200 partneri együttműködés így 55 ezerre ugrik, a mintegy 1500 kategória 400 ezres ajánlati száma pedig megközelíti a 10 milliót.

Az Árukereső  Marketplace tehát nemcsak terhet vesz le a csatlakozó partnerekről, hanem azok elérését is növelheti amellett, hogy a fogyasztóknak is kényelmesebb vásárlási lehetőséget biztosít. „Rohamléptekben digitalizálódó és rendkívül változékony világunkban még fontosabb az online kereskedőknek az ügyfélélmény javítása és a vásárlói elégedettség növelése” – véli Szták András, az Árukereső ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „a Marketplace-tagság magában hordozza azt a technikai és kereskedelmi támogatást, amellyel a webshopok még célzottabbá és hatékonyabbá tehetik értékesítési folyamataikat. Ez egyszerre szolgálja a saját és természetesen a vásárlók érdekeit is.”