A bankkártyás fizetés gyorsan általánossá vált az online vásárlók túlnyomó többsége számára. Tavaly az interneten vásárlók 60%-a fizetett bankkártyával. De nem ez az egyetlen számadat, amely a Visa elemzéséből kiderül. Nézzük meg közelebbről az eredményeket.
Fő a kényelem
A legtöbb ügyfél számára a kényelem és a gyorsaság a fő kritérium a kártyás fizetésnél. A második helyen áll az a tény, hogy az áru átvételekor nem kell fizetni. De a kényelem nem csak a vásárlóknak fontos. Ahogy a Grizly.hu-tól Dominik Píchal mondja, az árusok szemszögéből például a fizetés azonnali jóváírása, valamint a rendelések nem átvétele és az esetleges visszaküldések alacsony aránya játszik szerepet.
A minőség jele
Ha a vásárlók előre fizetést választanak online, az általában egy megbízható e-shop jele. Vagyis egy olyan hely, ahol többször vásárolnak. A vásárlók többsége nem találkozott azzal, hogy ne lett volna lehetőség bankkártyás fizetésre. Jelenleg azonban az ügyfelek mindössze három százaléka nem tartja szükségesnek a kártyás fizetés meglétét. Éppen ellenkezőleg, közel 60%-uk gondolja úgy, hogy minden e-shopnak biztosítania kell ezt a fizetési lehetőséget.
Apró cseresznye a tortán, hogy az ügyfelek az online téren kívül is használnak kártyás fizetést. Közel 60%-uk kizárólag bankkártyával fizet, ha van rá lehetőség.
Egy történet milliárdos happy enddel
Példaként hozható fel a fent említett Grizly.hu arra, hogy a bankkártyás fizetés hogyan segítheti elő egy e-shop sikerét, ami rövid időn belül elérte a nyolcmilliárdos forgalmat. Dominik Píchal vezérigazgató azt állítja, hogy az utánvétes rendelések aránya lassan, de folyamatosan csökken.