Idén 35 ezer forintot szánnak az internetezők karácsonyi ajándékokra

2017. November 15.

Az Árukereső.hu idén is megvizsgálta az internetezők ajándékozási terveit. A felmérésből kiderült, hogy a karácsony közeledtével sokkal nyitottabbak vagyunk az online vásárlásra. A virtuális polcok előnyeit kihasználva szeretnénk sok ötletet merítve gyorsabban végezni és persze jól járni. Döntéseinkben egyre több segítséget nyújtanak a mások által írt értékelések, vélemények és tesztek. A kiválasztott ajándékokra pedig átlagosan 35 ezer forintot szánunk, ami 14%-kal több mint tavaly.

Átlagosan 6 embernek veszünk ajándékot

Az internetezők idén karácsonykor átlagosan legalább 5-6 főt szeretnének megajándékozni.

A válaszadók 87%-a elsősorban a legközelebbi családtagoknak (gyerekek, szülők, testvérek) tervez ajándékot vásárolni, amire átlagosan 7 ezer forintot szán. A legkevesebbet idén is a munkatársakra szánják, itt az ajándék átlagos értéke 2600 Ft körül alakul.

Ezért már a megfelelő ajándékok felkutatása és a beszerzési forrásuk kiválasztása sem egyszerű feladat.

Ha ajándékról van szó, akkor a termék kiválasztásakor a megkérdezettek közel 60%-a az ár-érték arányt figyelembe véve, igyekszik minőségi ajándékokkal örömet szerezni.

Már a megfelelő ajándék kiválasztása sem egyszerű feladat

A webet böngészve ezért az internetezők a vásárlások előtt alaposan tájékozódnak, jellemzően több webáruház kínálatában is szét néznek Az ajándékok utáni vadászatban a vásárlást tervezők 2/3-a legalább 3 internetes forrásra fog támaszkodni.

Ráadásul a karácsonyi időszak kihagyhatatlan online akciói egyre nagyobb csábítást jelentenek még azok számára is akik, az év többi időszakában szívesebben járnak személyesen vásárolni. A fellelhető ajánlataik révén ugyanis a webáruházak is jobban fel tudják kelteni az új online vásárlók figyelmét.

Az ajándékokra átlagosan 35.000 Ft-ot szánunk

Idén karácsonykor átlagosan 35 ezer forintot fognak költeni az internetezők szeretteik megajándékozására. A tavalyihoz képest csaknem 14%-kal magasabb keret jól jelzi a karácsonyi szezon súlyát, illetve az utóbbi időszakban tapasztalható bérnövekedés pozitív hatását.

Továbbra is a ruházati cikkek, játékok, könyvek és a kozmetikumok a legnépszerűbb ajándékok

Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a „klasszikusnak számító” ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet.

Természetesen a nagyobb értékű műszaki cikkek, mint például a TV-k, vagy okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt forgalomra számíthatnak a kereskedők, ezek a termékkörök azonban sokak számára még mindig komoly anyagi korlátot jelentenek.

Véleményekre alapozzuk a döntést

Az internetnek köszönhetően ma már szállást, vagy épp az esti vacsora színhelyét is előszeretettel választjuk ki mások értékeléseit olvasva, nem csoda tehát, hogy ez a fajta vásárlói magatartás a hétköznapi vásárlásainkban is megjelent. A tájékozódás során az ár mellett megjelent szempontként a termék értékeléseinek áttekintése (94%), valamint a kiszemelt kereskedő megítélése (91%) is.

Ennek köszönhetően az Árukeresőn az árak összehasonlítása mellett mára az értékelések és vélemények, valamint a megbízható boltok megjelenítése is egyre népszerűbb funkcióvá lépett elő.

Az internetezők minimum két helyről fogják beszerezni az ajándékokat

A felmérés eredménye többek között nemcsak arra adott választ, hogy az internetezők mekkora hangsúlyt helyeznek az ajándékok online felkutatására, hanem arra is, hogy a kiszemelt ajándékokat végül hol tervezik megvásárolni.

Az internetezők 85%-a első helyen az online vásárlás mellett tette le a voksát. A magas arány ellenére azonban az online vásárlás nem fogja tudni teljes egészében kiváltani az offline üzletek szerepét: bevásárlóközpontokban, plázákban minden második és egyéb boltokban, szaküzletekben minden harmadik internetező fogja azért tölteni az idejét, hogy szeretteinek karácsonyi ajándékokat vásároljon.

A rengeteg kínálat azt is eredményezi, hogy az ünnepek előtt nagyobb figyelmet szentelünk az offline áruházak akciós, hirdetési újságjaira, hiszen az ajándékok kiválasztásának ezen módja adja a netes böngészések után a legtöbb ötletet. Az internetezők 41%-a biztosan figyelemmel fogja kísérni az üzletek nyomtatott kiadványait.

 

A kutatásról

A kutatást az Árukereső.hu megbízásából a GKI Digital készítette el 2017 októberében. A felmérés online adatfelvétellel valósult meg, 1920 fős válaszadói minta alapján. Az elemzés során a kapott eredmények az aktív internetezők körére vonatkozóan kor szerinti megoszlás tekintetében reprezentatív módon kerültek feldolgozásra. Az adatfelvétel módjából és az elért célközönségből adódóan a kutatás az aktív internetezők karácsonyi vásárlási terveit mutatja be.

Az Árukereső.hu-ról

Az Árukereső.hu Magyarország piacvezető ár-összehasonlító oldala, egyben online vásárlási kalauza, amely 2004 óta több millió vásárlásban segítette már a felhasználókat és a boltokat. Látogatói jelenleg több mint 2700 webáruház, majd 10 millió terméke közül válogathatnak az oldalon.

Az Árukereső.hu küldetése, hogy összegyűjtsön és könnyen összehasonlíthatóvá tegyen termékeket és árakat, melyek közül a jövőbeni vásárló a számára fontos szempontok alapján egyszerűen és gyorsan választhatja ki a neki legkedvezőbb ajánlatot. Céljuk, hogy szolgáltatásaik folyamatos fejlesztésével és kiegészítő szolgáltatásaik révén fokozzák a vásárlási élményt és megkönnyítsék a döntéshozatalt, ezzel népszerűsítve a gazdaságos és környezetbarát internetes vásárlást.