Együtt kutatja az e-kereskedelmet az Árukereső.hu és a GKI Digital Kft.
Hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a hazai piacvezető árösszehasonlító oldal, az Árukereső.hu és a GKI Gazdaságkutató Zrt. új leányvállalata, a GKI Digital Kft., amelynek értelmében az e-kereskedelem résztvevői naprakészen megtudhatják a legújabb trendeket a piac alakulásáról. A két cég a jövőben együtt kutatja a magyarországi e-kereskedelem kiemelt szegmenseinek helyzetét, fejlődését és jellegzetességeit.
A vásárlók figyelméért egyre kiélezettebb harc folyik az olyan népszerű, hagyományosan „internet-barát” szektorokban, mint a számítástechnika, műszaki cikk, vagy épp játék-ajándék. Ennek következtében a legújabb trendek már sokkal inkább szektor-specifikusak, mintsem az e-kereskedelem egészére nézve általános érvényűek. Ezeknek a trendeknek a monitorozása azonban, az eddigiektől számos tényezőben eltérő kutatási megközelítést igényel.
Ezek az igények hívták életre a hazai piacvezető árösszehasonlító oldal, az Árukereső.hu, és a GKI Digital Kft. együttműködését, amelynek keretében negyedéves kutatások során felmérik a legújabb hazai trendeket, a piac alakulását és azokról naprakész információkkal szolgálnak a piac szereplői számára. A negyedéves ütemezés bevezetése lehetőséget ad a változások gyorsabb követésére, az évközi trendek részletesebb feltárására. A kutatási eredmények birtokában az online kiskereskedők könnyebben végezhetnek pénzügyi tervezést vagy kezdhetnek marketingkampányba.
A megállapodás értelmében a kutatás során keletkező adatok kezelését és feldolgozását a GKI Digital végzi, míg az Árukereső partnerei révén az eredmények terjesztéséért és a kutatás népszerűsítéséért felel.
Az Árukereső.hu jelenleg közel 1200 aktív magyar webáruház 3,5 millió termékét mutatja be, havi közel 5 millió látogatónak. A cég budapesti központjából irányítják Bulgária legnagyobb árösszehasonlító odalát, a Pazaruvaj.com-ot, valamint Románia meghatározó árösszehasonlítóját, a Compari.ro-t is.
„Ezzel az együttműködéssel – saját, az oldalainkon véghezvitt fejlesztéseinkhez hasonlóan – a hazai e-kereskedelem fejlődésének elősegítése a célunk. Terveink szerint olyan, a piacon egyedülálló, gyakorlatban jól hasznosítható információkkal tudunk majd szolgálni a kutatás résztvevőinek, amelyek révén lehetőségük nyílik szolgáltatásuk fejlesztésére, valamint üzleti- és marketingstratégiájuk átgondolására” – indokolja az együttműködést Rácz Csaba, az Árukereső.hu üzletágvezetője.
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – reagálva a változó gazdasági környezetre – GKI Digital néven indított kifejezetten digitális kutatási és tanácsadási területekre szakosodott leányvállalatot. A cég küldetése az online és informatikai piacok számára releváns, igényekre szabott, naprakész tanácsadási és kutatási szolgáltatások nyújtása, valamint digitális iparágak új, magyar gazdaságon belüli szerepének eddigieknél részletesebb vizsgálata, előrejelzések készítése.
Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője a megállapodás kapcsán megjegyezte: „a kidolgozott kutatási módszertan új perspektívát nyit a hazai e-kereskedők számára, mivel a résztvevők olyan szektorra szabott, friss kutatási anyagok birtokába juthatnak, amelyek ténylegesen segíthetik a munkájukat, a szakma és a közvélemény pedig bepillantást nyer az online kiskereskedelem kiemelt területeinek helyzetébe.”