A magyarok több mint 74%-a biztonságosabbnak tartja a kártyás fizetést

2025. June 23.

Ötből négy magyar vásárló szívesebben használ bankkártyát, ha interneten vásárol, és 78%-uk kifejezetten ezt a fizetési módot részesíti előnyben. A Visa legfrissebb elemzése ennél azonban még több érdekességet is feltárt – nézzük meg közelebbről!

A kártyás fizetéstől való félelem a múlté

A magyar vásárlók már nem tartanak attól, hogy kártyával fizessenek online. Ma már 74%-uk biztonságosabbnak, 91%-uk pedig gyorsabbnak tartja ezt a megoldást más fizetési módoknál. Ez óriási lehetőség az online áruházak számára, hiszen érdemes olyan fizetési megoldást kínálniuk, amit a vásárlók már most is biztonságosnak és természetesnek éreznek.

Egyszerű, biztonságos, és csak egy kattintás

A vásárlói élményt tovább javítja a Click to Pay szolgáltatás, amely a legújabb technológiákra épül. A rendszer lényege, hogy a vásárlók már az első vásárlás során elmenthetik fizetési és szállítási adataikat, így a későbbiekben nem kell újra megadniuk őket. Nincs szükség bejelentkezésre, fiók létrehozására vagy űrlapok kitöltésére – elég egyetlen kattintás. A fizetés akár biometrikus azonosítással is jóváhagyható, még akkor is, ha épp közösségi média felületet böngészünk. A Click to Pay akár 5%-kal is növelheti a sikeres tranzakciók arányát, miközben akár 50%-kal csökkenti a csalások kockázatát.

A biztonságos online vásárlás ma fontosabb, mint valaha. Egyre többen választják a kártyás fizetést, mert gyorsnak, kényelmesnek és megbízhatónak tartják. Ez komoly előnyt jelenthet a webáruházaknak, hiszen, ha a vásárlók megbíznak a fizetési folyamatban, szívesen térnek vissza, és jó eséllyel másoknak is ajánlják az áruházat.

Forrás: Az IPSOS „Kártyaelfogadás – a kisvállalkozások szemszögéből” című kutatása 2023 novemberében készült, a Visa megbízásából. A felmérés egy 400 fős, a cseh internetfelhasználók körében reprezentatív mintán alapult.