Az áprilisi hidegrekord után ugrásszerűen álltak át a fogyasztók a tavaszi üzemmódra – derül ki az Árukereső.hu friss adataiból. Ebben ugyanúgy éreztette hatását a „hagyományos” nyárigumicsere szezonalitása, mint a kerttel kapcsolatos beszerzések meglódulása. Áprilisban 44 százalékkal többen érdeklődtek a robotfűnyírók iránt Magyarország leglátogatottabb termék- és árösszehasonlító oldalán, mint egy évvel korábban.
Ha némi késéssel is, de az idén is beindult a tavasz, amely a fogyasztói szokásokban is tetten érhető. Ez látszik a keresésekben az Árukereső.hu oldalain is, amelyek egy átlagos napon 670 ezer alkalommal segítenek a fogyasztóknak a tájékozódásban.
Az év első négy hónapjában kirajzolódó tendenciák közül kettő emelkedik ki magasan a mezőny fölé: a kerti eszközök, illetve az autógumik kategóriája. Utóbbi teljesen világosan a téli abroncsok lecserélésének szezonjával esik egybe, hiszen az új nyári gumikat jellemzően ilyenkor vásárolják meg az autótulajdonosok. Az idén április végén 25 százalékkal többen kerestek gumiabroncsot az Árukereső.hu-n, mint március végén.
Irány a kert!
Az áprilisi hidegfront lecsengésével magasabb sebességi fokozatra kapcsolt az otthon, kert, barkács termékkategória. Ezekben összességében közel 28 százalékos érdeklődés tapasztalható a megrendelésekben 2021 áprilisára vetítve, ez azonban elég komoly eltéréseket mutat az egyes termékcsoportokban. „Egyes trendi kategóriák jól láthatóan lenyomják a hagyományosokat” – fogalmaz Baka László, az Árukereső.hu marketingvezetője. Miközben a mostani és az előző év áprilisát összevetve a szokványos fűnyírók 13 százalékkal kevesebb kattintást generáltak, a robotfűnyírók iránti igény ugrásszerűen, több mint 44 százalékkal ugrott meg. Ennél is látványosabb jelenség mutatkozott a kerti vízellátásban: az automata locsolók iránti érdeklődések 108 százalékkal emelkedtek éves szinten.
Még szédítőbb a változás, ha az 2022 április végi adatokat a március végiekkel vetjük össze, ez esetben az automata locsolóknál 259 százalékos ugrást látunk, a robotfűnyíróknál 163 százalékost. Mindkettő elmarad a fűkasza iránti igény növekedésétől (373%), de a fűnyírótraktort (140%), a bográcsot és a hozzá való állványt (59%), a csákányt (53%), a balkonládát (50%), a gyepszellőztetőt (40%) és a medencéket (39%) is többen keresték, mint egy hónappal korábban.
A barkácsbolt a netre költözik
„Azok a tipikus kerti termékek, amelyeket pár éve még gazdaboltokban és barkácsáruházakban néztünk, illetve vásároltunk meg, mára igen keresett cikkekké váltak az online vásárlók körében” – teszi hozzá Baka László. Ez persze annak fényében nem is meglepő, az a 6,5 millió aktív internetező, akik hetente legalább egyszer felkeresik a világhálót, a pandémia óta egyre merészebben rendel az internetről. És már nem pusztán háztartási gépeket vagy elektronikai termékeket: tranzakciószám tekintetében 56,9 százalékkal több napi fogyasztási cikket, élelmiszert, ha 2022 elejét vetjük össze 2020 azonos időszakával. „A saját életterük kialakítására, szebbé tételére is nagyobb hangsúlyt fektető emberek közül egyre többen és egyre rendszeresebben teszik próbára a webshopok szolgáltatásait” – mondja a szakember, aki szerint az Árukereső.hu folyamatosan a piaci igényekhez alkalmazkodva fejleszti a rendszerét. Egyfelől azért, hogy maradéktalanul meg tudjon felelni a fogyasztók elvárásainak, másfelől pedig folyamatos és alapos tájékoztatásuk érdekében, amely továbbra is a legfontosabb cél az Árukereső.hu-n.