Piaci átlag felett nőtt tavaly az Árukereső

2019. április 26.

Szépen teljesít a hazai online kereskedelem

Elsősorban a nagyobb vásárlóerő és az élesebb piaci verseny miatt jár előbbre a hazai online kereskedelem, mint a romániai vagy a bulgáriai.


“A piaci átlag felett, 35-40 százalékkal nőtt az Árukereső portál árbevétele tavaly, az adózás előtti eredménye pedig hozzávetőleg a másfélszeresére emelkedett.”

– mondta a Világgazdaságnak Rácz Csaba, az egy évvel korábban 2,75 milliárd forintos forgalmat és 523 milliós nyereséget elérő, 65 alkalmazottat foglalkoztató cég ügyvezető igazgatója.

A 2004 óta működő ár-összehasonlító oldalon több mint 3300 webáruház 15 millió terméke közül lehet válogatni. Tavaly a napi látogatások átlaga már elérte az 500 ezret, a kiemelt időszakokban azonban – így például a Black Friday idején – az egymilliót is meghaladta. Az idén a cég bővíti a szolgáltatásait, új keresési funkciókat épít be, továbbá a tavalyihoz hasonló mértékben növekvő bevételt és a profitot tervez.

A romániai és a bulgáriai piacon is jelen lévő Árukereső ügyvezetője úgy látja:
“a magyar e-kereskedelem jóval előbbre jár, mint a másik kettő, a fejlettsége pedig nagyrészt a vásárlóerővel függ össze.”

Míg Magyarországon a teljes kiskereskedelmi forgalom 4,5 százalékát fedi le a web, addig a romániai és a bulgáriai csak a 3 százalékát. Kelet-Európában mindenütt árérzékeny a piac, de a két említett országban még inkább az olcsó termékeket keresik, mint Magyarországon. Rácz Csaba szerint a hazai piac azért is érettebb, mert kiegyensúlyozott a verseny. A tíz legnagyobb webshopra a teljes forgalomnak csak a 37 százaléka jut, míg Romániában és Bulgáriában tetemes az eMAG előnye.